درجه حرارت پرونده ارتباط بازداشت اکوادور

درجه حرارت: پرونده ارتباط بازداشت اکوادور دستگاه قضایی بین الملل اکوادور وزیر سابق

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری شکم گرسنه با کتاب سیر نمی‌شود

برخی کتاب فروشی ها ساندویچی شده است اند؛ همین بس که به عمق عدم کتابخوانی پی ببرید! اینکه رکود اقتصادی خیابان فرهنگی انقلاب را هم در برگرفته هست. هر چه است اسار

شکم گرسنه با کتاب سیر نمی‌شود

شکم گرسنه با کتاب سیر نمی شود

عبارات مهم : ایران

برخی کتاب فروشی ها ساندویچی شده است اند؛ همین بس که به عمق عدم کتابخوانی پی ببرید! اینکه رکود اقتصادی خیابان فرهنگی انقلاب را هم در برگرفته هست. هر چه است اسارت در اینترنت است که حوصله کتابخوانی را از مردم گرفته هست. قطعا در چنین شرایط اسفناکی باید به کتابفروشان هم حق داد که به عوض کردن کاربری روی آورند. هنگامی که مردم از کتابخوانی استقال نمی کنند و به هر نحو جز مطالعه کتاب وقت خالی یا استراحت خود را پر می کنند، باید منتظر عوض کردن کاربری های بیشتری از سوی فروشندگان کتاب باشیم، آیا که هیچ گاه شکم گرسنه با کتاب سیر نمی شود و جهت صنف کتاب فروشان جز عوض کردن کاربری راهی نمی ماند.

کتاب در سبد خانوار ایرانی جای چندانی ندارد. گرچه تا قبل از پیدایش اینترنت ایرانیان دوستی عمیقی با کتاب خوانی نداشتند؛ ولی اینک به مدد تکنولوژی اوضاع به مراتب بدتر شده است هست. آن چنان که آمار ناامیدکننده و تایید نشده ای سرانه مطالعه در کشور عزیزمان ایران رقمی از دو دقیقه تا 76 دقیقه را نشان می دهد. در واقع باید گفت که نه تنها ایرانیان به کتاب و کتابخوانی اهمیت نمی دهند، بلکه گوشی های تلفن و سایر لوازم دیجیتال نیز مزید بر علت شده است و به این فاصله نیز دامن زده هست. مساله ای که بارها و بارها کارشناسان و صاحب نظران نسبت به آن هشدار داده اند، ولی دریغ از آنکه عوض کردن چشمگیری در روند کتابخوانی در کشور عزیزمان ایران ایجاده شده است باشد یا اینکه راه حلی کارآمد از سوی مسئولان جهت زیاد کردن میزان کتابخوانی در کشور ارائه شود. این در حالی است که هنگامی که علت را جویا می شویم، شاید نخستین بهانه هزینه گزاف کتاب و عدم وقت جهت مطالعه باشد، ولی حقیقت ماجرا چیز دیگری هست. اینکه ما را از همان ابتدا به خواندن کتاب عادت ندادند. بر اساس گزارش یونسکو، ژاپن از نظر عادت به کتابخوانی جایگاه نخست را در دنیا دارد و 91 درصد مردم این کشور به طور معمول کتاب، روزنامه و مجله می خوانند؛ جهت مثال یک ژاپنی در سال بین 46 تا 47 کتاب می خواند و 65 درصد مردم کره جنوبی نیز عادت به مطالعه دارند. حال اگر به بررسی سطح مطالعه کتاب در میان ایرانیان بپردازیم، قطعا نتیجه خنده آور خواهد بود! آیا که ایرانیان میانه خوبی با کتابخوانی ندارند. البته کم کاری ها را نباید تنها به گردن مردم انداخت. هنگامی که می توان سرانه مطالعه را اوج برد که آثار حرفی جهت گفتن داشته باشند. محتوای محصولات فرهنگی ارائه شده است نیز از کیفیت بالایی برخوردار نیست. از سوی دیگر، اگر در مورد ارزش کتاب ها تبلیغاتی صورت نگیرد، قطعا افراد به خواندن کتاب تشویق نمی شوند. جهت صحت این ادعا کافی است که در نظر بگیرد چگونه شهروندان با تبلیغات پرزرق و برق و عجیب کالاهای کم اهمیت ترغیب به خرید آنها می شوند. بنابراین خلأها در این حوزه بسیار است و باید با بررسی همه جانبه دریابیم که آیا ایرانیان به کتاب خواندن علاقه ای ندارند. حال با این اوصاف ناگوار کتابخوانی در کشور عزیزمان ایران شاهد هستیم که بعضی کتاب فروشی ها نیز عوض کردن کاربری می دهند. البته نمی توان در این راستا به صاحبان صنف کتاب فروشی خرده گرفت، چون هنگامی که مشتری در میان نباشد، صنف کتاب فروشی با رکود مواجه خواهد شد و به تبع آن کتاب فروشان به فکر عوض کردن کاربری می افتند. در واقع باید گفت که شکم گرسنه با کتاب فروشی سیر نخواهد شد.

شکم گرسنه با کتاب سیر نمی‌شود

این در حالی است که اگر به راسته خیابان انقلاب نگریسته باشید، عوض کردن کاربری کتاب فروشی ها به چشم خواهد خورد. خیابانی فرهنگی که اکنون با رکود اقتصادی مواجه شده است و مشکلاتی را جهت صنف کتاب فروشان به وجود آورده هست. با این حال باید کاری کنیم که خیابان انقلاب جایگاه خود را حفظ کند. در غیراین صورت با نفس های به شماره افتاده آن روبه رو خواهیم شد. این در حالی است که نشر کتاب و مطبوعات در کشور عزیزمان ایران سابقه طولانی دارد و از اوایل دوره قاجار ایرانیان مشتاق خواندن روزنامه بودند. بخشی از مسئله پایین بودن سرانه مطالعه به عوض کردن در سبک رسانه های جمعی برمی گردد و به رغم وجود کتاب های صوتی و پادکست ها در بازار آنها در کشور عزیزمان ایران مشتری زیادی ندارند.

کتاب فروشی هایی که ساندویچی شدند
چندی پیش مدیر کمیته فرهنگی شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به عوض کردن کاربری بعضی کتاب فروشی ها به ساندویچی گفت: خوراک فکری و فرهنگی را از دست داده ایم و به نفع خوراک شکمی، مغازه می زنیم. الهام فخاری با اشاره به اوضاع بعضی از کتاب فروشی ها گفت: بحران اقتصادی و عوض کردن سبک زندگی باعث شده است بعضی از کتاب فروشی ها به کباب فروشی و ساندویجی تبدیل شود. او با اشاره به تغییرات فرهنگی در کشور گفت: این تغییرات در حوزه اقتصاد فرهنگ نیز دیده شده است و بخشی ناشی از بحران ها یا چالش های اقتصادی در کل کشور هست. بخش دیگر هم کم توجهی چه شهروندان، چه مدیران نسبت به تغییرات سبک زندگی هست. عضو شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه کتاب، کالایی بی جایگزین و کتاب فروشی خدمتی تفاوت دارد که به مردم ارائه می شود، گفت: این کار نیازمند اعتبار فکری، فلسفه کاری، دقت و نظر و همکاری جمعی چند نهاد و شرکت است و هر کدام از این نهادها از بین بردن شود یا دیده نشود و یا کم کاری کند ظهور و بروز آن در مصرف کتاب دیده می شود. فخاری به نوسان بازار کاغذ اشاره کرد و گفت: همین عنوان روی تیراژ و کیفیت ارائه کتاب تاثیر می گذارد. او به توسعه فناوری اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان داده که این عنوان در مصرف کتاب تاثیر داشته و کلاً تولید کتاب کاغذی اوضاع ناپایداری دارد. او به عوض کردن کاربری کتاب فروشی ها به اغذیه فروشی ها در پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: البته فقط اغذیه فروشی نیست به خیلی از چیزهای دیگر هم عوض کردن کاربری می دهند. فخاری به جلسه ای که با حضور بعضی از کتاب فروشان راسته انقلاب داشتند اشاره کرد و گفت: بیزینس های غیرقانونی کتاب و کپی کاری ها هم باعث بی نظمی هایی در زمینه کتاب فروشی شده است است و باعث صدمه زدن به این حرفه شده است هست. عضو شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه بسیاری از کتاب فروشی ها مجبور به عوض کردن کاربری شده است اند گفت: به لحاظ اقتصادی این افراد دچار مسئله شده است اند. او همچنین راجع به توزیع اوضاع فیزیکی نامناسب میدان انقلاب که راسته مهم کتاب فروشی هاست، به فارس گفت: این عنوان بسیار مهم هست، ولی تاکنون اصلاحی در مسیر ترددها رخ نداده است و باید در این مورد برنامه ریزی و کارها درستی صورت گیرد.

ضرورت حمایت از صنف کتاب فروشان
«صاحبان ملک و مراکز تجاری که دیگر صنفشان کشش ندارد و درآمدشان مطلوب نیست، درخواست های عوض کردن کاربری به شهرداری می دهند و شهرداری هم با آنها همراهی می کند. البته با بعضی کاربری ها که جنبه عمومی داشته باشد، مثل نانوایی و فروش سایر مایحتاج مردم سخت موافقت می شود، چون باید اتحادیه هایشان هم با این مساله موافقت کند، ولی بعضی کاربری ها که از حساسیت کمتری برخوردارند با موافقت اتحادیه مربوطه عوض کردن می کنند.» اینها را حسن خلیل آبادی، مدیر کمیته میراث فرهنگی شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به «آرمان» می گوید. به گفته او معمولا عوض کردن کاربری ها بنا به نیازها و شرایط اقصادی، اجتماعی و سیاسی کشور اتفاق می افتد. او ادامه می دهد: در طول سالیان گذشته ملاحظه کردیم که مغازه های اغذیه فروشی فراوان و صنوف تعمیرگاهی کمتر شدند. از سوی دیگر، صنف کتاب فروشی هم دچار کم کردن شد. به این علت که محتوای بعضی کتاب ها جاذبه ای جهت خوانندگان ندارد، اینترنت جایگزین شده، کتاب ها به صورت صوتی ارائه می شوند و هزینه چاپ، تکثیر، فروش و انتشار کتاب هم اوج رفته هست. اینها مجوعه دلایلی است که موجب تبدیل عوض کردن کاربری کتاب فروشی ها شده است است.

البته چنین رویکردی از نظر فرهنگی امر پسندیده ای نیست. خلیل آبادی توضیح می دهد: هنگامی که صنف کتاب فروشی در شرایط طبیعی، قانونی و حقوقی نتیجه بخش نیست، بساط گستری و سد معبر در راسته خیابان ایجاد می شود، چون مغازه ها هزینه هایشان بالاست و عرضه کتاب کمتر هست. بنابراین بساط گستری توسعه پیدا می کند و با پدیده کتاب فروشی کنار خیابان مواجه می شویم. به گفته او باید این مساله را ساماندهی کرد و اجازه نداد که صورت راسته خیابان انقلاب خدشه دار شود. خلیل آبادی بیان می کند: راسته خیابان انقلاب یک راسته فرهنگی هست. نباید اجازه دهیم این حالت پیش بیاد. اگر نیازی به بساط گستری هست، باید خیابان های فرعی مثل فروردین و اردیبهشت را به آن تخصیص داده شده است داد. این عضو شورای شهر اظهار می کند: باید بساط گسترها در جهت فروش کتاب مثل بازار روزها و بازارهای هفتگی عمل کنند. از او در مورد عوض کردن کاربری کتاب فروشی ها به ساندویچی می پرسیم که می گوید: هنگامی که کتاب فروشی مقرون به صرفه نیست، ما نمی توانیم حقوق افراد را نادیده بگیریم و آنها را مجبور کنیم که عوض کردن کاربری ندهند.

برخی کتاب فروشی ها ساندویچی شده است اند؛ همین بس که به عمق عدم کتابخوانی پی ببرید! اینکه رکود اقتصادی خیابان فرهنگی انقلاب را هم در برگرفته هست. هر چه است اسار

مشکل فراتر از عوض کردن کاربری هست. مسئله این است که توجیه اقتصادی حداقلی جهت ناشران و کتاب فروشان وجود ندارد. خلیل آبادی اضافه می کند: باید شورای شهر تهران، وزارت ارشاد و صنف کتاب فروشان مذاکره کرده و جهت این کار چاره اندیشی کنند. او با ذکر مثالی می افزاید: وزارت ارشاد می تواند یک برنامه حمایتی ایجاد کند، یعنی از کتاب فروشان مالیات گرفته نشود و به آنها یارانه تعلق گیرد تا این شغل از بین بردن نشود. ما باید به حفظ بعضی مشاغل کمک کنیم تا صاحبان این مشاغل شغل ارزش را رها نکنند. خلیل آبادی خاطرنشان می کند: باید حمایت ها از صنف کتاب فروشی مادی و معنوی باشد. شاید حرفه کتاب فروشی توجیه اقتصادی نداشته باشد، ولی راسته انقلاب هویت فرهنگی ما محسوب می شود. مثل منبت کاری و صنایع دستی که در اصفهان انجام می شود. این عضو شورای شهر ادامه می دهد: تنها راسته فرهنگی مشهور ما در پایتخت کشور عزیزمان ایران خیابان انقلاب است و اگر برابر دانشگاه به سایر مشاغل تبدیل شود، هویت دانشگاه و هویت فرهنگی شهر هم از بین می رود.

روزنامه آرمان

واژه های کلیدی: ایران | کاربری | انقلاب | ایرانی | خیابان | خیابانی | ایرانیان | کتابخوانی | میراث فرهنگی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه