درجه حرارت پرونده ارتباط بازداشت اکوادور

درجه حرارت: پرونده ارتباط بازداشت اکوادور دستگاه قضایی بین الملل اکوادور وزیر سابق

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی ترفندهای ترامپ جهت ممانعت از فروش هواپیما به کشور عزیزمان ایران

رسانه های آمریکایی از مخالفت احتمالی مدیر جمهوری آمریکا با صدور مجوز فروش هواپیما به کشور عزیزمان ایران خبر می دهند و اعتقاد دارند دونالد ترامپ گزینه هایی را در

ترفندهای ترامپ جهت ممانعت از فروش هواپیما به کشور عزیزمان ایران

ترفندهای ترامپ جهت ممانعت از فروش هواپیما به ایران

عبارات مهم : ایران

رسانه های آمریکایی از مخالفت احتمالی مدیر جمهوری آمریکا با صدور مجوز فروش هواپیما به کشور عزیزمان ایران خبر می دهند و اعتقاد دارند دونالد ترامپ گزینه هایی را در دست بررسی دارد تا جلوی این معامله ها را بگیرد یا اینکه آن را بسیار زمانبر کند.

به گزارش ایرنا، بعد از آخر مهلت دوماهه، کنگره آمریکا تصمیم خود را درخصوص ادامه برجام اعلام نکرد و به نظر می رسد ترامپ باید بار دیگر در این مورد نظر بدهد. از سوی دیگر گویا سیاستگذاران در ایالات متحده فرایند دیگری را در دستور کار خود قرار داده اند و می خواهند با زیاد کردن محدودیت ها، در نختسین گام فروش هواپیمای مسافربری به کشور عزیزمان ایران را دچار مسئله کنند.

ترفندهای ترامپ جهت ممانعت از فروش هواپیما به کشور عزیزمان ایران

در این چارچوب گرچه مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب طرح «افزایش نظارت بر فروش هواپیما به ایران» به صورت مستقیم فروش هواپیما به کشور عزیزمان ایران را ممنوع نمی کند، ولی این اهرم را به دولت آمریکا به خاص وزارت خزانه داری می دهد تا در مسیر صدور مجوز فروش هواپیمای مسافربری به کشور عزیزمان ایران مانع های جدی را ایجاد کند.

**راهبرد سیاستگذاران آمریکایی

اکنون نمایندگان کنگره آمریکا با مسئولیتی که از طریق این طرح بر دوش وزارت خزانه داری آمریکا قرار می دهند دست ترامپ را جهت ناکارآمد کردن این معامله باز می گذارند.

رسانه های آمریکایی از مخالفت احتمالی مدیر جمهوری آمریکا با صدور مجوز فروش هواپیما به کشور عزیزمان ایران خبر می دهند و اعتقاد دارند دونالد ترامپ گزینه هایی را در

به نوشته یورونیوز، نمایندگان جمهوری خواه کنگره نشانه مهم این طرح را براق سازی در زمینه نحوه فروش، تامین مالی و رعایت مفاد مجوزهای قانونی در آمریکا اعلام کرده اند. مخالفان طرح ولی آن را گامی در جهت نادیده گرفتن تعهدات آمریکا در برجام می دانند.

مجلس نمایندگان آمریکا تاکنون چند بار تلاش کرده است تا در طرح فروش هواپیما به کشور عزیزمان ایران را که در دولت اوباما به تصویب رسید، عقیم کند ولی هیچ یک از اقدام ها تاکنون به قانون تبدیل نشده است.

تارنمای روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی از به مخاطره افتادن قراردادهای فروش هواپیما از سوی دو شرکت بوئینگ و ایرباس به کشور عزیزمان ایران به علت برنامه های تازه ترامپ خبر داد و نوشت: رویکرد کاخ سفید نسبت به توافق هسته ای سال 2015 می تواند بر شرکت های هواپیمایی تاثیرگذار باشد و موجب دامن زدن به تنش ها آمریکا با اروپا هم شود.

ترفندهای ترامپ جهت ممانعت از فروش هواپیما به کشور عزیزمان ایران

گزارش با اشاره به تلاش 15 ماهه این دو شرکت بزرگ جهت دستیابی به این معامله، تهدیدهای آمریکا به خاص احتمال خروج از توافق بین المللی برجام را عامل هراس بوئینگ و ایرباس عنوان کرد.

این دو غول صنعت هواپیماسازی در اروپا و آمریکا، قرارداد فروش نزدیک به 300 هواپیما را به کشور عزیزمان ایران امضا کرده اند. ارزش کل معامله ها تا 40 میلیارد دلار برآورد شده است هست. با این که ایرباس تا به حال سه جت مسافربری را به کشور عزیزمان ایران تحویل داده است ولی کارها دولت ایالات متحده می تواند مانعی بر سر انجام کامل معامله به شمار رود.

رسانه های آمریکایی از مخالفت احتمالی مدیر جمهوری آمریکا با صدور مجوز فروش هواپیما به کشور عزیزمان ایران خبر می دهند و اعتقاد دارند دونالد ترامپ گزینه هایی را در

بوئینگ قرار است در ماه های ابتدایی سال 2018 نخستین هواپیمای خود را به کشور عزیزمان ایران صادر کند.

سخنگوی کاخ سفید در همین زمینه عنوان داشته است که مجوز فروش هواپیما در کشور عزیزمان ایران را تنها زمانی صادر خواهد کرد که نسبت به استفاده صرفا تجاری آن ها اطمینان حاصل کند.

ترفندهای ترامپ جهت ممانعت از فروش هواپیما به کشور عزیزمان ایران

تارنمای شبکه تلویزیونی بلومبرگ نیز به نقل از مقام های کاخ سفید تردید در استفاده تجاری از هواپیماها را مهمترین علت مانع تراشی آمریکا دانست و افزود: ترامپ ممانعت از فرود هواپیما را راهی جهت جلوگیری از انتقال کمک های نظامی کشور عزیزمان ایران به سوریه می بیند.

دو شرکت بوئینگ و ایرباس هم که قرارداد فروش هواپیما به هواپیمایی کشور عزیزمان ایران (ایران ایر) را امضا کرده اند خود را ملزوم به رعایت مقررات مورد نظر دولت ایالات متحده در این زمینه می بینند. بوئینگ اعلام کرده است اگر این معامله تضادی با سیاست خارجی آمریکا داشته باشد آن را پیش نخواهد برد.

**گزینه های مشاوران جهت ترامپ

گفته می شود که تصمیم گروه مشاوران ترامپ می تواند تاثیر زیادی بر رویکرد مدیر جمهوری آمریکا جهت فروش هواپیما داشته باشد. وال استریت ژورنال آورده است که هنوز به مدیر جمهوری آمریکا گزینه های سیاسی جهت نشان دادن تصویر العمل به عنوان فروش هواپیما ارائه نشده است ولی ماه ها است که کاخ سفید می گوید دلواپس نوع استفاده از این هواپیماها است.

در بخشی از گزارش وال استرت ژورنال، روش تازه مدیر جمهوری آمریکا ایجاد مانع در انجام معامله های تجاری نسبت به کشور عزیزمان ایران بیان شد و افزود: دولت آمریکا می خواهد ملاحظات بیشتری را جهت صدور مجوزهای وزارت خزانه داری در نظر بگیرد تا فروش هواپیما را ممنوع یا حداقل سخت گیرانه تر کند.

تارنمای شرکت مشاوره مالی Seeking Alpha که به طور عمده بر تحلیل های تجاری و اقتصادی تمرکز دارد بعضی احتمالات در تصمیم گیری ترامپ را به این صورت بیان کرده است: از مهمترین گزینه هایی که در دولت آمریکا مطرح می شود جلوگیری از فروش هواپیما، وضع شرایطی بسیار سخت (که در عمل مانع از فروش هواپیما می شود) یا تصویب آهسته و زمانبر مجوزهای فروش است.

**سیاستی جهت نابودی وقت های تجاری غرب

بنابر اخبار رسانه های غربی در نخستین مرحله از این معامله بوئینگ فروش 80 هواپیما مسافری به کشور عزیزمان ایران ایر که 30 عدد از آن ها پهن پیکر 777 هستند را در دستور کار داشت. علاوه بر این، مدتی قبل شرکت آمریکایی بوئینگ قرارداد فروش 30 هواپیمای 737 مکس دیگر را با شرکت آسمان امضا کردکه تعداد قابل زیاد کردن تا 60 هواپیما است.

به نوشته تارنمای «هیل» که به کنگره آمریکا نزدیک هست، مخالفت ترامپ با توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران آشکار است ولی باید تا میانه های ژانویه (دی – بهمن ) صبر کرد و دید که آیا وی تعلیق تحریم ها را تمدید می کند یا خیر. آینده نگری می شود که ترامپ بار دیگر پایبندی کشور عزیزمان ایران به توافق را تایید نکند.

به نوشته هیل، این درحالی است که دو شرکت آمریکایی بوئینگ و جنرال الکتریک به شدت به دنبال وقت های همکاری تجاری با کشور عزیزمان ایران هستند.

تارنمای بلومبرگ هم در تحلیل اقتصادی خود از پیامد سیاست ترامپ علیه کشور عزیزمان ایران آورده است: با اینکه تاکنون هیچ توصیه خاصی به دولت ترامپ در زمینه قراردادها صورت نگرفته است ولی این گونه به نظر می آید که مدیر جمهوری آمریکا به دنبال آن است تا از فروش هواپیماهای بوئینگ، ایرباس و جنرال الکتریک به کشور عزیزمان ایران جلوگیری کند.

جلوگیری از فروش هواپیما به کشور عزیزمان ایران از سوی بعضی مشاوران ترامپ نوعی هشدار نیز به شمار می رود. این تصمیم از یک سو می تواند دو اولویت دونالد ترامپ را در برابر یکدیگر قرار می دهد؛ در یک سو سیاست تقابل با کشور عزیزمان ایران مطرح است که ترامپ آن را به صورت جدی دنبال می کند و در طرف برابر خواسته مدیر جمهوری آمریکا مبنی بر جنبش تولید در آمریکا قرار دارد.

با این حال دو روز پیش شبکه تلویزیونی سی.ان.بی.سی در گزارشی نوشت تاکنون جهت قرار داد 8 میلیارد دلاری فروش 80 هواپیمای بوئینگ به کشور عزیزمان ایران مشکلی پیش نیامده است.

واژه های کلیدی: ایران | بوئینگ | آمریکا | هواپیما | هواپیما | آمریکایی | ایران ایر | دولت ترامپ | دونالد ترامپ | هواپیمای بوئینگ | رسانه های آمریکا

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه