درجه حرارت پرونده ارتباط بازداشت اکوادور

درجه حرارت: پرونده ارتباط بازداشت اکوادور دستگاه قضایی بین الملل اکوادور وزیر سابق

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری «فاز» جهت من یک گزینش خوب و متفاوت بود / مژده لواسانی

از کودکی در راهروهای صدا وسیما قد کشیده هست؛ برنامه های متفاوت را تجربه کرد و از نوجوانی اجرا را پی گرفت و هم اکنون جزو مجریان جوان و نام آشنای رادیو و تلویزیو

«فاز» جهت من یک گزینش خوب و متفاوت بود / مژده لواسانی

مژده لواسانی: «فاز» جهت من یک گزینش خوب و متفاوت بود

عبارات مهم : مخاطب

از کودکی در راهروهای صدا وسیما قد کشیده هست؛ برنامه های متفاوت را تجربه کرد و از نوجوانی اجرا را پی گرفت و هم اکنون جزو مجریان جوان و نام آشنای رادیو و تلویزیون ماست. مژده لواسانی که اغلب در برنامه های گفت وگو محور و اجتماعی او را دیده ایم این بار با مستند-مسابقه «فاز» واجرایی متفاوت در قاب تصویر ظاهر شده است هست؛ لواسانی در این گفت وگو از شاخصه های این برنامه و اجرای خود می گوید.

می دانیم که یکی از دغدغه های شما تولید یک برنامه مختص به نوجوانان خاصه دخترها بوده و هست؛ «فاز» توانسته دغدغه مندی شما دراین راستا را برطرف کند؟
در برنامه «دورهمی» هم به این عنوان اشاره کردم که یکی از دغدغه های مهم من فقدان برنامه ای مختص به رده سنی نوجوانان دهه ۷۰ و۸۰ در تلویزیون است تا در این جهت کار کنم؛ برنامه هایی که تا کنون در این زمینه به من پیشنهاد شده است اند وسوسه برانگیز نبودند و به نظر من تکرار مکررات بودند و اگر هنوز هم قصد ساخت برنامه ای جهت نوجوان را داشتند در قالبی تکراری و چیزی شبیه به «نیمرخ» را تداعی می کردند؛ برنامه ای که ما در نوجوانی تماشا می کردیم و یک دوره هم آن را اجرا کردم؛ البته «نیمرخ» در وقت خود اتفاق خاص ای بود ولی هم اکنون جنس نوجوان این نیست؛

به جرات این را می گویم که جهت نخستین بار است رئالیتی شویی در این سطح و با این میزان خلاقیت، حساب شدگی و سنجیدگی جهت تلویزیون داریم؛ وقت تماشای مستندها جهت من بسیار جالب بود هنگامی که که دیدم اساسا نوجوانان را وارد یک چالش صرف جهت یک برنامه تلویزیونی نمی کنند بلکه ما در «فاز» چالش زندگی را می بینیم و به معنای واقعی کلمه مسابقه زندگی؛ به هرحال این میزان نوجوان را دیدن و به او اعتماد کردن و دست کم نگرفتن او جهت من به عنوان کسی که بخواهد بعد از سال ها در ژانر دیگری اجرا کند، اشتها برانگیز بود؛

شاید «فاز» تمام دغدغه مندی من در حوزه نوجوان به خاص دختران را برآورده نکند ولی قطعا بخش عمده ای از این که باید کاری جهت نوجوانان می کردم را اغنا می کند؛ چراکه اکثر کسانی که حتی در صفحه شخصی من حضور دارند و پیگیر آن هستند از رده نوجوانان هستند و در واقع از من توقع حضور در چنین برنامه ای را داشتند. از سال ۸۹ و۹۰ یعنی از «کافه سوال» تا کنون برنامه های گفت وگو محور اجتماعی و فرهنگی، برنامه های مناسبتی و… را اجرا کرده ام، این که به یک باره از این فضا جدا شوم و برنامه ای را اجرا کنم که کاملا با جهت اجرای من تفاوت دارد جهت خودم هم جالب بود؛ من آدمی هستم که هر لحظه دوست دارم یک سری تفاوت ها را تجربه کنم؛

در «فاز» این اتفاق افتاد به این علت که این کار مبتنی بر بداهه من نیست، اتفاقی که هر لحظه در برنامه های تلویزیونی من می افتد، مبتنی بر صرف گفت وگوی من نیست به جز یک قسمت از آن در هفته؛ در نهایت «فاز» جهت من یک گزینش خوب و متفاوت بود که از آن راضی بودم.

سال هاست که شما را در برنامه های گفت وگو محور و اجتماعی می بینیم؛ «فاز» تغییری در سبک شما جهت اجرا ایجاد کرد؟
قطعا همین طور هست؛ اگر تا به این جا برنامه را دیده باشید به همین صورت هست. بازخوردهایی که از مخاطبان دریافت می کنم هم این طور هستند. تا جایی که در بعضی خبر ها می گویند فکر نمی کردیم چنین تصویری را در اجرا از تو ببینیم، چالشی که جهت خود من هم وجود داشت و من مدام با آقای کاوه به عنوان تهیه کننده و آقای دخانچی به عنوان کارگردان آن را مطرح می کردم تفاوتی بود که در اجرا می بایست وجود داشته باشد و البته که این عنوان بسیار مهم است.

ما مجریان متهم هستیم به این که در هر کجا که باشیم همانی هستیم که هستیم و چیزی در ما تاثیر نمی گذارد، بخشی از این مقوله بدون اشکال هست؛ به عنوان مثال هنگامی که من «کافه سوال» را اجرا می کنم تا وقت «بهترین شکل ممکن» منِ مژده لواسانی هستم که در برنامه ها حضور دارم، ذات من که از من جدا نمی شود؛در گفت وگو بله؛ خیلی شاید تفاوتی نکند ولی در جنس برنامه نه؛ «فاز» کاملا یک رئالیتی شو هست، درواقع میزبانی است جهت اتفاقات پر هیجانی که در حال رخ دادن است و تلاش می کند زیاد هجان بدهد جهت این که برنامه زیاد دیده شود و در واقع آن را حمایت کند.

این بستر به طور کامل در «فاز» جهت من مهیا بود و تعمد من جهت پذیرفتن و انجام این کار تقریبا این بود که به خودم و بقیه ثابت کنم که آدم ها در فضایی که جنس برنامه سازی متفاوت باشند باید متفاوت عمل کنند و «فاز» این امکان را به من می داد. باز هم یادآوری می کنم این برنامه مطلقا مبتنی بر آن چه من هر لحظه در برنامه هایم دارم نیست. در برنامه های گفت وگو محوری که داشتم من بودم و دانش من و تسلط به گفت وگو و … ولی در «فاز» همه چیز مبتنی بر سناریویی است که مستند مسابقه را جلو برده است و این عنوان من را هم به عنوان مجری همراه خود می کند تا متفاوت تر ظاهر شوم.

البته «فاز» بر خلاف برنامه های همیشگی شما تولیدی است و زنده پخش نمی شود و این یکی از تغییرات محسوس است.
بله؛ من از جوانی اولم (با خنده) از ۱۹ سالگی تا به الان یک بار تجربه برنامه تولیدی را داشتم آن هم در برنامه «سه نقطه»، البته پیش از آن برنامه تولیدی کار کردم؛ ولی از زمانی که به صورت جدی اجرا را دنبال می کنم هرگز برنامه تولیدی نداشتم و هر لحظه به صورت زنده اجرا می کردم؛ با تولیدی بودن برنامه و امکان دیدن کار، تدوین و… وقت روتوش به فرد داده می شود و از این بابت خوب است.

آشنایی با میلاد دخانچی و حضور در برنامه «جیوه گی» باعث شد که با گروه «فاز» همکاری کنید؟
اتفاقا این یکی از سوالات خودم بودم. هنگامی که نخستین بار جهت اجرای «فاز» از من دعوت شد، سوالم این بود که آیا من؟ تیم برنامه ساز دنبال گزینه ای بودند که بتواند هم با تاک شو آشنا و هم امکان میزبانی یک رئالیتی شو را داشته باشد ضمن این که مخاطب نوجوان و بزرگسال را با خود همراه کند؛ البته گفت وگوهای کارشناسی را با هیجان و صمیمیت یک برنامه عصرگاهی تلفیق نماید که با توجه به این معیارها به من رسیده بودند؛ برایم دقت کارشناسی ارزش تحسین برانگیز بود.

دقت کنیم که زوج کاوه دخانچی از رویش های نسل تازه تلویزیون اند و بی گدار به آب نمی زنند آیا که گزینش کارشناسیشان برام اهمیت داشت. خاصه میلاد دخانچی که زیاد به عنوان مجری برنامه های «جیوگی» و «سختانه» و علاقه مند به حوزه معرفتی آشنا شده است ولی دقت او در طراحی و حتی ریز دیالوگ ها از منظر سردبیری و کارشناسی آن هم در یک برنامه با مخاطب نوجوان برایم قابل توجه بود. البته قطعا «جیوگی» محک خوبی جهت ارزیابی این گروه در عرصه برنامه سازی بود.

با این توضیحات در برنامه ای که خودتان راجع به دختران می سازید، آقای کاوه را در کنارتان خواهیم دید؟
قائدتا من اگر بخواهم برنامه ای کار کنم با همین گروه کار خواهم کرد.

«فاز» در صدد این است که جایگزین «نیمرخ» شود؟ در واقع چقدر پتانسیل تبدیل شدن به یک برند تلویزیونی در ژانر خود را دارد؟
این دو برنامه هیچ ارتباطی به هم ندارند؛ اگر اسمی از این برنامه برده می شود به این علت است که «نیمرخ» جزو برنامه های برند حوزه نوجوان بوده هست، همین؛ از آن برنامه تا به حال خیلی برنامه سازی شده است است و تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفته، ولی شاید جنس دغدغه مندی نوجوانان متفاوت شده است و ما هنوز نتوانسته ایم دراین حوزه برندسازی کنیم؛ نام بردن از برنامه «نیمرخ» به مثابه این است که ما برنامه ای در جایگاه یک برند داشته باشیم اگر نه که «فاز» ربطی به «نیمرخ» ندارد.

«فاز» یک رئالیتی شو (مستند-مسابقه) است که به جرات می توانم بگویم با نمونه های خارجی خود در دنیا اگر نگوییم طاق به طاق برابری می کند ولی با استانداردهای ما چرا؛ از ابتدای سال تا به حال یک گروه حرفه ای در حال کار کردن هستند؛ توصیه ای که باید به آن اشاره کنم این است که استمرار برنامه ها آن ها را در اذهان ماندگار می کنند، مسئله ما خیلی وقت ها ین است که بسیاری اوقات برندی را می سازیم و آن را رها می کنیم و کاری به این که باید ادامه پیدا کند تا در ذهن مخاطب بماند نداریم، اتفاقی که جهت «کافه سوال» افتاد؛ این برنامه در فصل اول و دوم خود به طور کامل تبدیل شد به یک برنامه ای که من می دیدم مخاطب چقدر با آن ارتباط خوبی دارد.

وقتی که برنامه ای تمام می شود و دوباره برنامه ای با اسم دیگری شروع می شود باید همه تلاشمان را بکنیم تا آن اسم، آن برنامه و آن سازوکار تازه را در ذهن مخاطب متدوام کنیم؛ مخاطبی که خیلی مشغله دارد، مخاطبی که متعلق به دهه ۸۰ است و ذهنش در حجم اطلاعات اینترنت یاری نمی کند تا برنامه ای را در تلویزیون به خاطر بسپارد و مجدد با این مخاطب کلنجار می رویم تا دوباره جهت او برندسازی کنیم. خواسته دوستان در «فاز» این است که جهت مخاطب دهه۸۰ من که حالا پای تلویزیون است یک برندی ساخته شود که بتوان آن را دنبال کرد.

«فاز» جذابیت های مورد نیاز جهت نوجوان امروزی را دارد تا او را پای تلویزیون نگه دارد؟
در مدل و اشل برنامه سازی خودش بله؛ شما از این برنامه نباید انتظار داشته باشید که مانند یک مجله اجتماعی نوجوانان، پرسشها متفاوت اطراف آن ها را بررسی کند؛ آنچه که توقع ما از یک رئالیتی شو است و باز هم می گویم مثل همه نمونه های جهانی اش در «فاز» اتفاق می افتد. ولی اگر توقع یک برنامه چالشی از آن داریم، نه؛ قطعا این اتفاق نمی افتد؛ ولی این که نوجوان درگیر آن شود بله.

با توجه به اجرای خاص برنامه عید ۹۶ در شبکه یک، جهت اجرای خاص برنامه سال تحویل امسال پیشنهادی داشتید؟
معمولا اجرای این برنامه ها به اصطلاح در دقیقه۹۰ اتفاق می افتد، ولی تا کنون صحبتی راجع به این عنوان نداشته ام. خاص برنامه جشنواره فیلم فجر را در رادیو گفت وگو اجرا خواهم کرد.

چقدر پرسشها روز سینما را دنبال می کنید؟
یکی از علائق و دغدغه مندی های جدی من سینما است و از ۱۶سالگی در رادیو جهت آن برنامه سازی کردم و جلو رفتم و سال ها اجرای خاص برنامه جشنواره فیلم فجر را بر عهده داشتم. در این چند سال اخیر خیلی درگیر برنامه های تلویزیونی ام بودم ولی امسال دوباره پیشنهاد دوستان را قبول کردم و جهت رادیو گفت وگو اجرا می کنم.

اجرا در حوزه سینما و برنامه های مرتبط با این عرصه را هم از شما دیده ایم؛ قصد اجرا در برنامه ها یا جشنواره های تخصصی این حوزه را هم دارید؟
بله؛ من سال هاست که به طور تخصصی این کار را انجام می دهم؛ همان طورکه گفتم هم در رادیو و خاص برنامه های جشنواره فیلم فجر و هم تجربه بسیاری از افتتاحیه اکران ها را داشتم و اخیرا هم پخش فیلم «بیست و یک روز بعد» در جشنواره فیلم شهر و به تازگی اجرای جشنواره نوشتار سینمای کشور عزیزمان ایران به همت انجمن منتقدان سینمای کشور عزیزمان ایران را عهده دار بودم.

امسال یکی از پرکارترین مجریان زن بودید؛ به طور مثال خاص برنامه یک هفته ای شب یلدای امسال را هم با اجرای شما دیدیم.
برنامه خاص یلدای امسال با گروه بسیار خوبی به تهیه کنندگی محمدرضا رضاییان و کارگردانی فواد صفاریان پور کار شد.خداراشکر برنامه امسال بسیار خوب پیش رفت؛ حضور مهمانان خوب هم مزید بر علت شد، به شکلی که در اینترنت و بین مخاطبان با بازخوردهای خیلی خوبی مواجه شدیم. به نظرم امسال جهت این که یک برنامه درخور ارزش مخاطب به آن تقدیم شود، همه چیز درست پیش رفت.

ناگفته نماند یکی از عالی ترین برنامه هایی که اجرای آن را با هیچ چیز عوض نمی کنم «چله عشق» هست، اولين بار است که اين اتفاق براي یک مجري زن در برنامه خانمانه و دركربلا جهت تلويزيون ما افتاده هست؛ من اعتقاد دارم که قطع به یقین عنایت اهل بیت (ع) در این زمینه مشمول بر حال من شده است است.

فکر می کنید در جشنواره جام جم امسال هم جزو برگزیدگان باشید؟ به جایزه و تقدیر فکر می کنید؟
جایزه مردمی جهت من مهم هست. جایزه ای که سال گذشته در «سه ستاره» گرفتم خیلی برایم اهمیت داشت.

یعنی اگر در جام جم جایزه بگیرید برایتان اهمیتی ندارد؟
قطعا این که سنجیده شوم خیلی برایم مهم است ولی خیلی مهم تر از این جوایز این است که مردم آدم را قبول داشته باشند. همه همکارانم در هر جایگاهی که قرار دارند به اوج رفتن سطح تلویزیون کمک می کنند. اغراق نیست که بگویم همه ما مانند یک تیم فوتبال، هم گروهیم و در نهایت گل زده است که باعث برنده شدن ما می شود و این گل زده را جهت تلویزیون باید داشته باشیم.

چرا دائم در شبکه دو سیما شما را می بینیم و به چه علت در شبکه های دیگر حضور ندارید؟ استخدام تلویزیون هستید؟
من استخدام تلویزیون و هیچ جای دیگری نیستم؛ این قانون تلویزیون است که فقط شما مجری یک شبکه هستید (فارغ از استثنائاتی که با اجازه مدیریت شبکه ها گاهی وجود دارد)؛ من از سالی که در شبکه دو سیما هستم و تا سالی که قصد عوض کردن شبکه ام را داشته باشم مجری این شبکه هستم و نمی توانم در شبکه های مختلف، برنامه روتینی داشته باشم.

کلام آخر
با همه قلبم از همه مردمي كه بعد از خدا و اهل بيت(ع)، تنها اميد و انگيزه و حامي من در اين راه پيچيده و سخت بودند ممنونم

«فاز» جهت من یک گزینش خوب و متفاوت بود / مژده لواسانی

واژه های کلیدی: مخاطب | برنامه | برنامه | نوجوان | تلویزیون | نوجوانان | تلویزیون | اخبار فرهنگی و هنری

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه