درجه حرارت پرونده ارتباط بازداشت اکوادور

درجه حرارت: پرونده ارتباط بازداشت اکوادور دستگاه قضایی بین الملل اکوادور وزیر سابق

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی ۴ میلیون گران‌تر از دنیا! ، بازار خاویار در کشور عزیزمان ایران داغ شد

خاویار پرورشی امسال تولیدش به حدود پنج تن و صادراتش به حدود ۱.۲ تن رسید. البته این محصول مصرفش در بازار داخلی داغ شده؛ به گونه‌ای که در کشور عزیزمان ایران تا کی

۴ میلیون گران‌تر از دنیا! ، بازار خاویار در کشور عزیزمان ایران داغ شد

بازار خاویار در کشور عزیزمان ایران داغ شد/ ۴ میلیون گران تر از دنیا!

عبارات مهم : بازار

خاویار پرورشی امسال تولیدش به حدود پنج تن و صادراتش به حدود ۱.۲ تن رسید. البته این محصول مصرفش در بازار داخلی داغ شده؛ به گونه ای که در کشور عزیزمان ایران تا کیلویی ۱۰ میلیون تومان هم به فروش رفت ولی در بازار خارجی با وجود زیاد کردن مشتریان و تقاضا جهت خرید آن تا کیلویی شش میلیون تومان صادر شد؛ لذا تولیدکنندگان به بازار داخلی میل به بیشتری پیدا کرده اند!

به گزارش ایسنا، بیش از یک دهه است که به علت کم کردن ذخایر ماهیان خاویاری در دریای خزر، برداشت تجاری اینگونه آبزی ممنوع شده است است و کشورهای این منطقه متعهد شده است اند که تنها جهت بازسازی ذخایر و انجام تحقیقات خاویار خزر را آن هم به صورت معدود برداشت کنند تا بتوانند به تقویت ذخایر خاویاری خزر کمک کنند.

معاون آبزی پروری شرکت شیلات کشور عزیزمان ایران در این باره به ایسنا گفت: امسال حدود پنج تن خاویار پرورشی تولید شده است است و در برنامه ششم درصددیم تولید را به ۱۰۰ تن برسانیم و حدود ۱۰ هزار تن گوشت ماهی خاویاری تولید کنیم که با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود امکان پذیر به نظر می رسد.

۴ میلیون گران‌تر از دنیا! ، بازار خاویار در کشور عزیزمان ایران داغ شد

هم اکنون حدود ۹۰ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در کشور وجود دارد که حدود ۵۰ درصد آنها در استان های مازندران، گیلان و گلستان قرار دارند و مابقی نیز در بقیه استان ها مانند هرمزگان، فارس، قم، خوزستان و غیره پراکنده شده است اند. اخیرا براساس برنامه ریزی صورت گرفته و توافق نامه سه جانبه با استان های شمالی، بنیاد مستضعفان و شرکت شیلات قرار شده است تسهیلات ارزان قیمت از طریق بانک سینا در اختیار متقاضیان راه اندازی مزرعه پرورش خاویار قرار گیرد.

با توجه به اوضاع تولید و تجارت کنونی ماهیان خاویاری امکان توسعه آن وجود دارد و استقبال نیز جهت این امر زیاد هست. از سوی دیگر شرکت شیلات اعلام کرده که امکان توسعه پرورش این گونه در همه استان ها وجود دارد لذا به نظر می رسد نشانه گذاری صورت گرفته قابل دسترسی باشد و طبق اعلام شرکت شیلات مزرعه پرورش ۳۰ تن خاویار جهت برنامه ششم توسعه آینده نگری شده است و همچنین در مزارع تازه تاسیس یا در حال تاسیس مانند مزرعه بزرگ دزفول برنامه ریزی های کلانی صورت گرفته است.

خاویار پرورشی امسال تولیدش به حدود پنج تن و صادراتش به حدود ۱.۲ تن رسید. البته این محصول مصرفش در بازار داخلی داغ شده؛ به گونه‌ای که در کشور عزیزمان ایران تا کی

صادرات ثابت ماند؛ مشتریان داخلی زیاد شدند

اما آمار صادرات خاویار پرورشی و گوشت ماهیان خاویاری نیز نشان می دهد که اوضاع صادرات اینگونه آبزی چندان تغییری نسبت به سال گذشته نکرده هست، چراکه به گفته حسن صالحی – مدیر شرکت شیلات کشور عزیزمان ایران – در سال گذشته نزدیک به یک تن خاویار پرورشی به کشورهایی مانند امارات متحده عربی، مجمع کشورهای اتحادیه اروپا، اسپانیا، ایتالیا، بلژیک و غیره صادر شده است بود و امسال آمارها نشان می دهد که در ۱۰ ماهه نخست ۱.۲ تن خاویار پرورشی به قیمت کیلویی حدود ۹۰۰ تا ۱۲۵۰ دلار (حدود پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان) به کشورهای متفاوت صادر شده است است.

در همین بازه زمانی حدود ۹۴ هزار تن گوشت ماهی خاویاری به کشورهای مختلفی از جمله چین، ویتنام، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، مالزی، استرالیا، نیوزلند، کویت، امارات متحده عربی، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، ایتالیا، آذربایجان، ارمنستان، لبنان و غیره صادر شده است که ارزشی بالغ بر ۴۱۲ میلیون دلار داشته است و نشان می دهد هر کیلوگرم گوشت ماهی خاویار ایرانی حدود ۴.۲ دلار به طور میانگین در بازار جهانی عرضه شده است است.

۴ میلیون گران‌تر از دنیا! ، بازار خاویار در کشور عزیزمان ایران داغ شد

مشتریان پر و پا قرص خارجی

البته به گفته مدیر کل دفتر اصلاح کیفیت، فرآوری و توسعه بازار شرکت شیلات، خاویار و ماهی خاویاری ایرانی مدرن ترین و گران ترین محصول در بازار اینگونه آبزی در دنیا به شمار می رود، چراکه از کیفیت مطلوبی برخوردار است که دراین زمینه می توان گفت نام و برند کشور عزیزمان ایران در سطح جهانی مطرح بوده و مشتریان در کشورهای متفاوت اصرار دارند که برند خاویار کشورمان حفظ شود و توسعه یابد.

خاویار پرورشی امسال تولیدش به حدود پنج تن و صادراتش به حدود ۱.۲ تن رسید. البته این محصول مصرفش در بازار داخلی داغ شده؛ به گونه‌ای که در کشور عزیزمان ایران تا کی

برند خاویار ایرانی در بازارهای جهانی گسترده تر شد

گلشاهی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد که بسته بندی خاویار صادراتی را خردتر کرده ایم؛ به گونه ای که اگر در گذشته خاویار ایرانی در بسته بندی های یک کیلویی، نیم کیلویی و ۱.۸ کیلوگرمی صادر می شد، امروز به نیم کیلویی، ۱۰۰ گرمی، ۵۰ گرمی و ۳۰ گرمی تقلیل پیدا کرده و همین عامل باعث شده است اگر دیروز ۱.۲ تن خاویار ایرانی در قالب حدود ۱۲۰۰ بسته به بازار جهانی عرضه می شد، امروز تعداد این بسته ها به حدود ۱۲ هزار قوطی برسد و باعث شده است نام برند خاویار ایرانی در بازار جهانی زیاد منتشر شود و در ادامه نیز به دنبال زیاد کردن حجم و میزان تولید خاویار پرورشی هستیم.

۴ میلیون گران‌تر از دنیا! ، بازار خاویار در کشور عزیزمان ایران داغ شد

به گفته وی، هر کیلوگرم خاویار پرورشی پنج تا ۱۰ میلیون تومان و هر کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری حدود ۵۰ هزار تومان قیمت دارد. همچنین به این علت گفته می شود که خاویار ایرانی مدرن ترین و گران ترین خاویار در بازار جهانی است که این محصول با قیمت حدود ۹۰۰ تا ۱۲۵۰ دلاری به کشورهای متفاوت صادر می شود، ۴۰ تا ۵۰ درصد در عمده فروشی ها و خرده فروشی ها و چهار تا پنج درصد در رستوران ها و مراکز عرضه به آن اضافه می شود و به دست مصرف کنندگان می رسد.

خاویار صادراتی کیلویی ۶ میلیون؛ در کشور عزیزمان ایران کیلویی ۱۰ میلیون!

گلشاهی همچنین راجع به اوضاع بازار داخلی خاویار پرورشی اینگونه پاسخ داد که بازار داخلی خاویار آنقدر گرم و پررونق شده است که تولیدکنندگان تمایلی به صادرات خاویار خود ندارند و هر کیلوگرم از این محصول پنج تا ۱۰ میلیون تومان در بازار داخلی فروخته می شود که البته خاویار پرورشی در بسته بندی های ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ گرمی در بازار داخلی عرضه می شود.

در این میان برنامه ریزی ها به گونه ای بود که به صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری خاویار پرورشی دست پیدا کنیم که با توجه به اوضاع تجارت جهانی خاویار پرورشی ایرانی امسال به این عدد خواهیم رسید که سریعتر از آینده نگری های صورت گرفته است.

البته طبق آنچه شرکت شیلات اعلام می کند، تقاضای مردم جهت مصرف آبزیان به خاص ماهی خاویاری توسعه پیدا کرده و دیگر امروز به ساختن فرهنگ جهت زیاد کردن مصرف آبزیان نیاز نداریم و باید به گونه ای آنها را تولید و عرضه کنیم که مردم می خواهند.

واژه های کلیدی: بازار | خاویار | میلیون | ایرانی | خاویار | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه