درجه حرارت پرونده ارتباط بازداشت اکوادور

درجه حرارت: پرونده ارتباط بازداشت اکوادور دستگاه قضایی بین الملل اکوادور وزیر سابق

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی کنار هم باشیم هر تحریمی را به وقت تبدیل خواهیم کرد / روحانی

رئیس جمهور کشورمان در دیدار صمیمی اساتید و فعالان اقتصادی، گفت: تلاش دولت یازدهم برگرداندن اقتصاد به شرایط عادی بود. به رشد ۸ درصدی و سرمایه گذاری قابل ملاحظه ج

کنار هم باشیم هر تحریمی را به وقت تبدیل خواهیم کرد / روحانی

روحانی: کنار هم باشیم هر تحریمی را به وقت تبدیل خواهیم کرد

عبارات مهم : ایران

رئیس جمهور کشورمان در دیدار صمیمی اساتید و فعالان اقتصادی، گفت: تلاش دولت یازدهم برگرداندن اقتصاد به شرایط عادی بود. به رشد ۸ درصدی و سرمایه گذاری قابل ملاحظه جهت توسعه کشور نیازمندیم.

به گزارش مهر، حجت الاسلام حن روحانی مدیر جمهور کشورمان برون گرایی اقتصاد ملی را از الزامات و سیاست های مهم نظام دانست و با با بیان اینکه اگر کنار هم باشیم، هر تحریمی را به وقت تبدیل خواهیم کرد و بخش شخصی قادر است حربه تحریم را خنثی و وقت سازی کند، تصریح کرد: دروغ می گویند که هدفشان از تحریمها مردم کشور عزیزمان ایران نیست؛ آنها ملت ما را نشانه گرفته اند.

کنار هم باشیم هر تحریمی را به وقت تبدیل خواهیم کرد / روحانی

حجت الاسلام حسن روحانی شامگاه یکشنبه در دیدار صمیمی با جمعی از اساتید و فعالان اقتصادی با اشاره به اینکه “برای پیشرفت، باید همزمان از سرمایه گذار خارجی و صادرات ملی حمایت شود”، گفت: به سرمایه گذاران ایرانی داخل و خارج کشور، باید اولویت و اطمینان خاطر داد.

روحانی با بیان اینکه دولت یازدهم از شروع کار بخش قابل توجهی از تمرکز خود را صرف مسأله اقتصاد کرد، افزود: دولت از ابتدا پیگیری به مسایل حوزه سیاست داخلی، سیاست خارجی، مسایل فرهنگی و دیگر مسایل را نیز مورد توجه قرار داد، ولی از آنجا که اوضاع اقتصاد کشور، عادی نبود، دولت تمرکز زیادی را صرف مسایل بخش اقتصاد کرد تا بتوانیم اوضاع را در این حوزه به حالت عادی بازگردانیم.

رئیس جمهور کشورمان در دیدار صمیمی اساتید و فعالان اقتصادی، گفت: تلاش دولت یازدهم برگرداندن اقتصاد به شرایط عادی بود. به رشد ۸ درصدی و سرمایه گذاری قابل ملاحظه ج

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این راستا در بعضی از زمینه ها موفقیت های خوبی به دست آوردیم و در بعضی زمینه ها موفقیت ها در سطح میانگین بود، افزود: با توجه به نیاز کشور و تبیین برنامه های بلندمدت جهت دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصد، نیاز به جذب سرمایه قابل توجهی داشتیم؛ در ۴ سال دولت یازدهم به طور میانگین بیش از ۴ درصد رشد اقتصادی سالیانه داشتیم که اگر چه خوب بود ولی با نشانه گذاری انجام شده است فاصله داشت، ولی در زمینه سرمایه گذاری و جذب سرمایه برآیند کلی منفی بود و رقم جذب سرمایه گذاری در این ۴ سال منفی ۱.۸ دهم درصد بود.

روحانی اظهارداشت: در زمینه اشتغال دولت توفیقات نسبی داشت و به عنوان مثال رقم اشتغال خالص ایجاد شده است در سال گذشته اندکی کمتر از ۸۰۰ هزار شغل بود، ولی با این وجود، باز هم در زمینه برطرف بیکاری جوانان، آمارها اوضاع خوبی را نشان نمی دهند و نیاز به تلاش بیشتری داریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت از ابتدا توجه زیادی را صرف اصلاح اقتصاد و معیشت مردم کرد، ادامه داد: دولت در این زمینه هم به تولید و رشد شتابان اشتغال زا توجه کرد و هم در زمینه عدالت در توزیع و گسترش عدالت اجتماعی و فقرزدایی، گام های خوبی برداشت و اجازه نداد یکی از این دو فدای دیگری شود.

کنار هم باشیم هر تحریمی را به وقت تبدیل خواهیم کرد / روحانی

روحانی تصریح کرد: تلاش ما این بود که ماشین اقتصاد کشور را که از ابتدای کار مشکلاتی داشت به تحرک انداخته و اشتباهات آن را نیز تا حدودی اصلاح کنیم. در این راستا مسیری را ترسیم کرده بودیم که امروز مجبوریم مقداری در آن عوض کردن دهیم و باید مراقب باشیم آیا که موانع راه زیاد از گذشته خواهد بود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما در سال های ۹۰ و ۹۱ دچار یک تحریم بزرگ شدیم، ولی نتوانستیم از آن تجربه تحریم استفاده خوبی بکنیم و در داخل کشور، متاسفانه رانت و فساد بوجود آمد. جایگزین استفاده مناسب از وقت ها بخشها و نهادهایی را وارد اقتصاد کردیم، به خیال اینکه می توانیم با کمک آنها مسایل اقتصاد را حل کنیم. شرایط در بخش واردات ما مناسب نبود، از همین رو امروز باید حواسمان را زیاد جمع کنیم تا کالاهایی که در بخش تولید، نقش و تأثیری نداشته و مورد مصرف عامه نیستند، در اولویت واردات نباشد.

رئیس جمهور کشورمان در دیدار صمیمی اساتید و فعالان اقتصادی، گفت: تلاش دولت یازدهم برگرداندن اقتصاد به شرایط عادی بود. به رشد ۸ درصدی و سرمایه گذاری قابل ملاحظه ج

روحانی با تأکید بر اینکه باید امروز از تجربه تحریم در سال های ۹۰ و ۹۱ استفاده کنیم، گفت: البته امروز شرایط مثل سال های ۹۰ و ۹۱ نیست، آیا که آن وقت ما از سوی شرکت ملل و براساس قطعنامه های شورای امنیت تحت یک تحریم عمومی، از جانب همه کشورها بودیم و در ظاهر منزوی شده است و در صحنه سیاسی تنها مانده بودیم؛ ولی امروز، این طرف برابر و بدخواه ماست که منزوی شده است است.

رئیس جمهور اضافه کرد: امروز به جز چند کشور، اکثریت قاطع کشورها، بدخواهی آمریکا در برابر کشور عزیزمان ایران را محکوم کرده و جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران از یک حمایت حقوقی بین المللی و اعتبار گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی برخوردار است و این عنوان اثبات ادعاها علیه جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران را سخت می کند.

کنار هم باشیم هر تحریمی را به وقت تبدیل خواهیم کرد / روحانی

روحانی اظهارداشت: البته با این وجود باید از وقت پیش رو به درستی استفاده کنیم؛ امروز شرایط عوض کردن کرده و اگر درست عمل کنیم، می توانیم از این شرایط عوض کردن یافته به نفع کشور استفاده کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: نخستین زمینه ای که باید به آن ورود کنیم، واگذاری تصدی بنگاه هاست. به یک بخش شخصی فعال نیاز داریم تا حربه مهم فشار آمریکا را از دست آن خارج کند. آمریکایی ها امروز و در ظاهر مدعی هستند که قصدشان فشار به دولت کشور عزیزمان ایران و کمک به مردم کشور عزیزمان ایران است و اگر ما یک بخش شخصی فعال داشته باشیم این حربه از دست آمریکا خارج خواهد شد، آیا که فشار به بخش شخصی کشورمان جهت آنها سخت تر از به فشار به بخش دولتی است.

روحانی با تأکید بر اینه بخش شخصی باید به طور جدی وارد صحنه شود، خاطر نشان کرد: البته دولت هم باید به بخش شخصی یاری کند و در این زمینه باید به تولیدکنندگان اطمینان مورد نیاز را بدهیم تا بتوانند از منابع ارزی صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در ستاد اقتصادی دولت نظر جمع کارشناسان و صاحبنظران اقتصاد اعمال می شود، گفت: اعتقاد دارم باید به نظر جمع عمل کنیم. به عنوان مثال در زمینه قیمت ارز اعتقاد دارم حداقل قیمت قطعی ارز را تا آخر دولت دوازدهم مشخص باشد که مثلاً در هر سال چه میزان عوض کردن خواهد داشت. در هر صورت تأکید دارم که به بخش شخصی و حداقل به بخش تولید در زمینه قیمت ارز در سال های آینده اطمینان بدهیم تا بتوانند راحت تر از منابع ارزی صندوق توسعه استفاده کنند.

روحانی با بیان اینکه باید بخش شخصی واقعی را وارد عرصه بنگاه داری کنیم، افزود: یکی از کارهای مهمی که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از جنگ انجام داد، همین تقویت بخش شخصی بود و بعد از آن نیز مقام معظم رهبری با تدوین و ابلاغ سیاست های کلی شخصی سازی اجرای آن را به شرط اجرای صحیح، انقلاب اقتصادی توصیف کردند؛ ولی متأسفانه نتیجه اجرا این شد که ما عملاً یکسری نهادهای غیرتخصصی را به میدان آوردیم و بنگاه های تخصصی را در اختیار آنها قرار دادیم که پرسشها زیادی را هم ایجاد کرد.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز وقت مناسبی در اختیار ماست و در جلسات دولت و دیگر جلساتی که مسئولان حضور دارند، همواره به دستگاه ها تأکید می کنم که باید بنگاه های زیرمجموعه خود را هر چه سریع تر واگذار کنند و حتی جهت بعضی از آنها وقت تعیین کرده ام تا در سال های ۹۷ و ۹۸ بنگاه تحت نظر خود را به بخش شخصی واقعی واگذار کنند.

روحانی تصریح کرد: در روزهای اخیر نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه نیز با نظر مقام معظم رهبری و به منظور بررسی مسایل پیش روی واگذاری بنگاه های دولتی به بخش شخصی واقعی تشکیل شد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مسأله دوم بعد از واگذاری تصدی گری های دولتی برون گرایی هست. هنگامی که الگوی رشد سایر کشورها را می بینیم، در می یابیم که تا هنگامی که که سیاست برون گرایی را در پیش نگرفتند و دروازه های اقتصاد ملی ارزش را به روی دنیا باز نکردند، موفق نبودند.

روحانی گفت: سیاست کلی نظام یک تصمیم و یک جمله است و تفصیل ندارد، اگر این تصمیم را گرفتیم و اجرا کردیم، می توانیم کشور را متحول کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بخش شخصی باید فعال تر از گذشته در عرصه اقتصاد کشور حضور داشته باشد، گفت: همواره به دوستان خود در دولت گفته ام و می گویم که با بخش شخصی مشورت کنید، آیا که شما به واسطه تحصیلات آکادمیک و حضور در پست های مدیریتی امروز در این سمت ها قرار دارید و این تفاوت دارد با کسی که خودش در صحنه تجارت و کار حضور داشته و تمام تجارب را کسب کرده است.

روحانی با تأکید بر اینکه باید از تجربه بخش شخصی استفاده کنیم، اظهارداشت: در زمینه طرح نوسازی بافت های فرسوده هر چه قدر با دولتی ها جلسه داشتیم نتوانستیم به نتیجه برسیم و در نهایت از بخش شخصی دعوت کردیم و از آنها راه حل خواستیم و هنگامی که آنها پیشنهادات خود را ارایه کردند، دیدیم که حرف آنها درست و حتی معکوس آن چیزی بود که مسئولان بخش دولتی می گفتند.

رئیس جمهور با اشاره به تسهیلات دولت جهت سرمایه گذاران و خریداران مسکن در بافت فرسوده، گفت: بخش شخصی می تواند در زمینه برون گرایی نیز نقش بسزایی ایفا کند و می بایست پیشنهادات خود را در جهت چگونگی زیاد کردن صادرات کشور، ارایه کند.

روحانی با اشاره به اینکه دولت در جهت توسعه همکاری ها با کشورهای متفاوت و همسایگان برنامه ریزی و تلاش های گسترده ای کرده هست، اظهار داشت: انعقاد قرارداد با اتحادیه های منطقه ای و همکاری ها و تجارت با سایر کشورها بوسیله پول ملی در این راستا بوده و امور را تسهیل می کند.

رئیس جمهور تأکید کرد: ما باید صادرات را زیاد کردن دهیم و گرنه کشور پیشرفت نمی کند و باید دروازه ها را نیز جهت حضور سرمایه گذاران بگشاییم.

روحانی افزود: متأسفانه امروز بعضی از اینکه بعضی شرکت های خارجی نمی توانند در کشور عزیزمان ایران سرمایه گذاری کنند، خوشحال هستند و با خوشحالی اعلام می کنند که فلان شرکت از کشور عزیزمان ایران رفته است و تصور می کنند که اگر یک شرکتی برود، دوباره نوبت به آنها خواهد رسید؛ در حالی که نباید اجازه دهیم غلط های سال ۹۰ و ۹۱ در اقتصاد کشور تکرار شود.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت توجه به اصلاح محیط و فضای کسب و کار، گفت: با اصلاح محیط کسب و کار سرمایه داخلی و خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور، جذب خواهد شد و اگر بتوانیم به سرمایه گذار ایرانی، نسبت به سرمایه اش اطمینان بدهیم، بسیار حائز اهمیت است.

روحانی اظهار داشت: یکی از مواردی که در جلسه اقتصادی سه قوه دنبال می کنیم این است که ایرانی هایی که خارج از کشور هستند، بتوانند، بیایند و در کشور سرمایه گذاری کنند.

رئیس جمهور اظهار داشت: متأسفانه بعضی از مقررات مانع رشد اقتصادی هستند و باید این مقررات را از میان برداریم و بعضی مقرراتی که نیاز داریم را ایجاد کنیم.

روحانی خاطر نشان کرد: اگر همه دست به دست هم بدهیم و با هم همکاری و همکاری داشته باشیم، تحریم می تواند به نفع ما باشد و اگر از هم فاصله بگیریم، تحریم ها می توانند به ضرر ما تمام شوند.

رئیس جمهور تأکید کرد: باید از تجربه هم استفاده کرده و یکدیگر را یاری کنیم و بخش شخصی می توان با تلاش خود حربه اقتصادی دشمن را کُند کند تا بتوانیم از این مسیری که امروز کمی سخت شده است عبور کرده و تحریم را به وقت تبدیل کنیم.

پیش از سخنران مدیر جمهور، مهندس شافعی مدیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با تقدیر از موضع گیری هوشیارانه دولت در برابر خروج آمریکا از برجام و بیان اینکه مردم و بخش شخصی از این تصمیم حمایت خواهند کرد، بر لزوم اعتماد زیاد به منابع، ظرفیت ها و وقت های داخلی کشور و جلوگیری از فرار یا انحراف سرمایه به بخش های غیرمولد اقتصادی تأکید کرد و گفت: حضور دولت در مدیریت بازار ارز، بسیار قابل تقدیر است و بخش شخصی آمادگی دارد تا پیشنهادهای مورد نیاز در این راستا را ارایه کند.

مهندس رضا خیامیان مدیر هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت کشور عزیزمان ایران با اشاره به توانمندی بالای صنعت نفت کشور بویژه در سطوح پایین دستی، اظهار داشت: بخش شخصی در صنعت نفت به طور کامل آماده تأمین تمام نیازهای کشور است و این نتیجه اعتماد به جوانان و صنعتگران ایرانی است.

وی اظهار داشت: باید بخش شخصی واقعی با شفافیت زیاد در فضای کسب و کار بیش از پیش حمایت شود.

مهندس علی فاضلی مدیر اتاق اصناف کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه جهت حل پرسشها اقتصادی کشور بویژه در شرایط تازه همه باید دست به دست هم دهیم، گفت: اگر سیاست های اصل ۴۴ در سال های گذشته به تدریج و به خوبی اجرا می شد، امروز با بسیاری از پرسشها مواجه نبودیم.

وی با پیشنهاد تشکیل کمیته یکسان سه اتاق کشور، جهت اصلاح و تسریع فرآیند واگذاری بنگاه های دولتی به بخش خصوصی، خواست که به تأمین سرمایه در گردش نظام توزیعی کشور بیش از پیش کمک شود.

فرشاد مؤمنی عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه اقتضائات شرایط جدید، برنامه های خاص ای جهت زیاد کردن تقویت بنیه تولید ملی می طلبد، خواستار تلاش دولت و نهادهای ذیربط در جهت ایجاد محدودیت جهت واردات کالاهای لوکس و تجملی، مبارزه قاطع با فساد، قاچاق، رانت و عدم شفافیت در مناسبات اقتصادی و بسط وقت های شغلی مولد در کشور شد.

محمدرضا انصاری مدیر شورای هماهنگی تشکل های مهندسی، صنفی و حرفه ای کشور نیز استفاده مناسب از ظرفیت های تبصره ۱۹ قانون بودجه جهت طرح های نیمه تمام را موجب جهش قابل توجه در اشتغال، بیان کرد و اظهار داشت: بخش شخصی آمادگی مورد نیاز جهت همراهی در اجرای بهینه طرح نوسازی بافت های فرسوده را دارد.

همچنین مهندس بهمن عبداللهی مدیر اتاق تعاون ایران، با اشاره به سیاست اخیر دولت در یکسان سازی قیمت ارز، آن را مورد حمایت و باعث ثبات در محاسبه قیمت تمام شده است بیان کرد و افزود: جهت توانمندسازی بخش شخصی و تعاونی باید با استفاده از منابع قانونی از جمله در زمینه واگذاری بنگاه ها، این بخش ها حمایت شوند.

همچنین زن مهندس فریال مستوفی مدیر کمیسیون سرمایه گذاری اتاق کشور عزیزمان ایران نیز با تأکید بر اینکه بخش شخصی آمادگی دارد و باید سکاندار اقتصاد کشور باشد، گفت: اتاق بازرگانی با همکاری مراجع تخصصی بین المللی، در حال تدوین شاخص هایی جهت شفافیت های زیاد در اقتصاد ملی است.

واژه های کلیدی: ایران | اقتصاد | ایرانی | اقتصادی | ایرانیان | حسن روحانی | رئیس جمهور | سرمایه گذار | سرمایه گذاری | سرمایه گذار ایرانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه